7 utraconych umiejętności obsługi klienta

7 utraconych umiejętności obsługi klienta



Dawno już minęły czasy, kiedy nie liczyła się umiejętność obsługiobsługa klienta klienta, ale ważny był sam produkt. Wraz z ewolucją technologii, marketingu i sprzedaży rozwijają się umiejętności obsługi klienta.

Pokolenie, które pamięta czasy sprzed smartfonów, płatności mobilnych czy nawet kart kredytowych, wie, jak ważna jest dobra obsługa klienta. W jaki sposób kiedyś odbywała się opieka nad klientem, gdzie nie było natychmiastowego dostępu do profilu klienta za pomocą systemu CRM?

Dziś firmy mogą i wręcz powinny szkolić swoich przedstawicieli do spraw obsługi klienta. Po to, aby przestrzegać standardów firmy. Jakie to są standardy? Oto kilka zagubionych umiejętności obsługi klienta, pochodzące często z innych, starszych czasów.

1.Zapamiętaj imię i preferencje klienta.obsługa klienta

Przypomnij sobie jak się czujesz, kiedy kelner w restauracji będzie zwracał się do Ciebie po imieniu. Powiesz pewnie, że wspaniale. To samo dotyczy każdego rodzaju działalności.

2. Poznaj klienta.

Nie da się tego zrobić z każdym klientem, ale jeśli jest to wykonalne, często jest to warte wysiłku. Poświęcenie czasu na poznanie klientów w pojedynkę może zdziałać cuda. Może to być szczególnie pomocne dla startupów.

3. Patrz w oczy.

Takie działanie może wydawać się przerażające. Jednak praktykowanie dobrego kontaktu wzrokowego, który nie jest zbyt długi i zbyt krótki, jest podstawową ludzką umiejętnością. Ta wiedza przyda Ci się w innych aspektach twojego życia.

4. Aktywnie słuchaj.obsługa klienta

Słuchanie to ciężka praca. Aktywne słuchanie i przetwarzanie informacji, to nie tylko czekanie, aż osoba zakończy rozmowę.  Jeśli chcesz naprawdę zawiązać relacje z klientem, to ćwicz aktywne słuchanie w każdej sytuacji i parafrazuj klienta.

5. Buduj zdrowe relacje biznesowe.

Każdy może pójść na kawę z kolegą, to samo dotyczy klienta. Ważna jest tutaj sztuka rozmowy, etyka i po prostu bycie sobą. Umiejętność ta wymaga ciągłej praktyki.

6. Praw komplementy.obsługa klienta

Często składamy komplementy, ponieważ chcemy, aby ktoś nas polubił. Zastanów się, co naprawdę doceniasz w drugiej osobie w postaci klienta. Opowiedz komplement z powagą i co ważne, spraw by był prawdziwy, prosto z serca i szczery. Wszyscy uwielbiamy komplementy.

7. Bądź punktualny . 

Zawsze staraj się przybyć pięć minut wcześniej na spotkanie. Załóż, że po drodze może być utrudniony ruch lub korek na drodze.

Zadbaj o profesjonalną obsługę klienta. Zastosuj i zapamiętaj chociaż jeden sposób, a szybko odczujesz różnicę w ilościach zamówień.