Cykl życia produktu, branży lub usługi

Cykl życia produktu, branży lub usługicykle

W dzisiejszym krótkim artykule opowiem Ci o Cyklu życia produktu, branży lub usługi.

Każdy student marketingu, jak i każdy marketingowiec pracujący w firmie wie, że różne branże, produkty czy usługi rozwijają się w różny sposób.

Lecz wszystkie przechodzą przez ten sam schemat ewolucji.

—————————————————————————-

Jeżeli nie chcesz czytać to zapraszam do obejrzenia wideo.


—————————————————————————-

Jeżeli nie chcesz czytać i oglądać to zapraszam do posłuchania podcastu w formacie mp3.

——————————————————————————-

Ciąg dalszy artykułu

Tymi fazami są:

1. Faza Embrionalnafaza1

faza embrionalna2. Faza Wzrostufaza2

faza wzrostu3.  Faza “Shakeout”faza3

faza shakeout4. Faza Stabilizacjifaza4

faza stabilizacji5. Faza Schyłkufaza5

faza schyłku

Każdy etap wymaga specyficznej strategii, aby odnieść sukces.

Innej niż strategia użyta do rozwinięcia w poprzednim etapie.

Po co nam potrzebna wiedza o Cyklu życia produktu, branży czy usługi?

Po pierwsze:po pierwsze

Fazy pozwalają określić wiek rynkowy danego produktu, branży lub usługi.

Po drugie:

po drugieFazy umożliwiają określić czas obecności na rynku od momentu rozpoczęcia do momentu jego zakończenia.

 

Po trzecie:

po trzecieFazy pomagają wybrać odpowiednią technikę analizy strategicznej.

 

 

W kolejnym artykule opowiem Wam ze szczegółami o pierwszej Fazie Embrionalnej.

Dowiesz się między innymi:

  • czym się wyróżnia,
  • jak ją rozpoznać,
  • jakie działania podejmują firmy w tej fazie oraz
  • przedstawię przykłady produktów charakterystycznych dla tej fazy.

Możesz podzielić się ze znajomymi przekazując dalej klikając w ikonkę Facebookową.

Trzymaj się i do usłyszenia.