Rozszerzony model AIDA

AIDA


Rozszerzony model AIDA

Co to jest model AIDA?aida

To bardzo prosta metoda pisania skutecznych ofert, gdzie:

A oznacza Attention – Uwaga.

Jest to hipnotyczny nagłówek, który przyciąga uwagę klienta. Najlepiej w formie zapytania. Warto w tym miejscu przygotować parę nagłówków i przetestować, który będzie najlepiej działał.

Drugą kwestią jest wygląd oferty. Najlepiej poukładać wszystko w bloki, po których osoba zapoznająca się z tekstem będzie swobodnie poruszała się po ofercie.

I czyli Interest – Zainteresowanie

Tutaj stosujemy kontynuację nagłówka i jego zadaniem jest zbudowanie zainteresowania. Najlepiej użyć kilku zdań, najlepiej krótkich.

Tutaj zaczyna się tekst z historią, który ma za zadanie wprowadzić klienta w odpowiedni stan emocjonalny i podtrzymać zainteresowanie.

D jak Desire – Pożądanie

Pożądanie uzyskasz kiedy przedstawisz korzyści dla klienta. Zadaj sobie pytanie co klient będzie z tego miał. Może to być lista korzyści, case study czyli studium przypadku lub screenshot z konta bankowego. Warto skorzystać również z opinii innych klientów lub jak było przedtem a jak jest teraz po skorzystaniu z mojej oferty.

A jako Action – Akcja

Jasne i klarowne przedstawienie co klient ma teraz zrobić, aby skorzystać z oferty. Najlepiej doprowadzić do sytuacji, kiedy będzie to już tylko formalność.

Rozszerzenie

Dodajemy tutaj jeszcze raz opis produktu, bonusy, opinie użytkowników. Jak jest taka możliwość to ograniczenie czasu lub ilości produktu. Warto dać gwarancję zwrotu na przykład na 14 lub 30 dni.

P.S. Przypomnienie najważniejszych i najbardziej istotnych informacji.

P.S.2 Trigger, czyli popychacz, wyzwalacz do wykonania danej akcji.

Przykład rozszerzonej metody AIDA znajdziesz tutaj.

Powodzenia.